כך חוסל עימאד מורנייה: "שיתוף פעולה בין תצפיתני ה- CIA ל'מוסד' הישראלי"

    דוד לזר No Comments on כך חוסל עימאד מורנייה: "שיתוף פעולה בין תצפיתני ה- CIA ל'מוסד' הישראלי"
    11:48
    02.05.24
    אתר קול חי No Comments on צפו: הכנסייה הגדולה של לב לאחים במעמד גדולי ישראל

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    אמש פרסם אתר 'הוושינגטון פוסט' תחקיר עומק על חיסולו של בכיר החיזבאללה עימאד מורנייה ב- 2008. על פי התחקיר, החיסול יצא אל הפועל בשיתוף פעולה נדיר של 'המוסד' הישראלי וארגון ה-CIA האמריקני.

    על פי התחקיר, ארה"ב סימנה את מורנייה כמטרה לחיסול בעקבות תכנון פיגוע נגד בסיס נחתים אמריקני ושגרירות ארה"ב בביירות בשנת 1983, שגבו אז את חייהם את שמונה קציני CIA.

    כמו"כ, מורנייה נתפש בנוסף על יד ארה"ב כאחראי לאירוע חטיפתו והוצאתו להורג של ראש תחנת ה-CIA בביירות ב-1984.

    חשיבות חיסולו של מורנייה התחזקה מבחינת ארה"ב בשל המעורבות שיוחסה לו באימון המיליציות השיעיות בעיראק וחימושן במטעני חבלה נגד הכוחות האמריקנים, בשיתוף פעולה עם איראן.

    על פי התחקיר, ב-12 בפברואר 2008  – יצא חיסולו של עימאד מורנייה לדרך, בעת שהוא שימש כראש מערך פיגועי החוץ של החיזבאללה. הוא סיים לאכול ארוחת ערב במסעדה הסמוכה לדירתו בשכונת כפר סוסא שבדמשק. במקביל, לא רחוק משם, התמקם צוות של תצפיתני ה- CIA ועקב אחר תנועותיו.

    מורנייה, שנע בערבים ללא ליווי צמוד, פסע חזרה ברחוב השקט אל עבר רכב שטח חונה מסוג מיצובישי פאג'רו כסופה, כשפיצוץ עז הרעיד את השכונה וסיים את חייו.

    החיסול נערך באמצעות הטמנת פצצה מתוחכמת בגלגל הרזרבי של הרכב – הממוקם בגב האחורי – שהופעלה מרחוק, ככל הנראה ממטה המוסד בתל אביב.

    עוד מצוין בתחקיר כי הפצצה, שהוטמנה על ידי הצוות של ה-CIA, נבדקה במתקני הניסוי של הסוכנות האמריקאית בצפון קרולינה מספר פעמים. זאת, על מנת לוודא שמורנייה לא ישרוד את הפיצוץ ושהנזק שייגרם לסביבתו כתוצאה ממנו יהיה מזערי.

    .



    0 תגובות